Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
15.11.2019, Milan Šurkala, aktualita
Systémy rozpoznávající tváře se dnes hodně rozmáhají a dalším státem, který chce znatelně rozšířit kamery rozpoznávající obličeje kriminálníků, je Indie. Zdejší železnice chce nasadit takový systém, ten je však v zemi zatím nelegální.
Choakinek (1620) | 15.11.201921:22
Typické určení priorit ve státě s hluboce zakořeněnou silně rozkvetlou etatistickou strukturou.

Nejdříve by asi bylo fajn přiblížit úroveň železnic alespoň na vzdálenost rovníkového obvodu Země úrovni železnic ve Švýcarsku a pak třeba zkusit vytvořit kamerový systém ­(byť s tím hluboce nesouhlasím­), ale určit si priority přesně opačně je asi to nejhorší, co můžou udělat :­-­(.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 15.11.201910:18
Dalším problémem je i to, že v zemi neexistuje pro takové sledování právní rámec, takže tyto systémy jsou vlastně nyní nelegální

Pokud není vysloveně+ zakázáno, je to legální. Ale by voko bych řekl, že Indie má s vlaky trochu jiné problémy, než je identita cestujících. Jen tak namátkou: trati co na ně nebylo sáhnuto od odjezdu Britů a technický stav dovoluje jízdu rychlostí svižné chůze, nebo to, že ve vlaku s 10 vagony jede cestujících, co by naplnilo 20. Takže následně sedí i na střechách a ztcela pravidelně z nich padají a umírají. Logika mi říká, že třeba zabezpečením těch střech vagonů by se zachránilo mnohem víc životů za mnohem méně peněz, než iluzorním sledováním terroristů.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4989) | 15.11.201912:36
Ty vlaky tam mají více problémů. Něco jsem se v Indii vlaky najezdil ­(včetně těch nižších tříd­) a jejich pomalost je způsobena více faktory. Není to jen stavem tratí, ale také samotným vedením tratí. Nepamatuju si už ty vzdálenosti přesně, ale bylo to tak nějak, že jsme byli snad jen 80 km daleko od cíle a chybělo 8 hodin jízdy. Ne, že by to jelo v průměru 10 km­/h. Problém byl v tom, že nejpřímější cesta vedla přes město, které nás od cíle posunulo 200 km daleko, takže po nějakých třech hodinách jízdy jsme byli minimálně dvakrát tak dál než předtím ­(a nepřímé vedení jsme zažili na více tratích­). Dlouhé zastávky jsou další věcí. V Indii se nezastavuje jen na výstup a nástup, ale také na to si koupit chipsy a čaj. Takže skoro na každé zastávce se stojí snad 10­-15 minut. A pokud jde o přeplněnost, tak to je způsobeno především tím, že Indové neznají ­"postupujte dále do vozu­". Se zaseknou u dveří a dále ani krok. Uprostřed vlaku můžeš běhat sprinty, ale nevystoupíš z něj.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.